فرماندار:

«سنگ فرش طلا » برند شهر تکاب می شود

«سنگ فرش طلا » برند شهر تکاب می شود
فرماندار تکاب گفت: «سنگ فرش طلا» با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های این شهرستان به عنوان برند این شهر معرفی و به زودی ثبت خواهد شد.

علی مکرمی در نشست تخصصی برند شهری در تکاب افزود: ظرفیت های این شهرستان در بخش های مختلف میراث فرهنگی و گردشگری، معادن غنی طلا و سنگ، فرش دستباف و صنایع دستی، فرهنگ و هنر کهن مهمترین ابعاد معرفی و ثبت برند شهری تکاب به شمار می رود.

وی با بیان اینکه پروژه برند شهری تکاب در نشست توسعه سرمایه گذاری شهرستان با حضور استاندار آذربایجان غربی به تصویب رسیده، ادامه داد: ثبت برند شهری «سنگ فرش طلا» به عنوان یکی از برنامه های جامع برای محرومیت زدایی و رشد و توسعه تکاب مطرح شده است.

فرماندار تکاب بیان کرد: معرفی و ثبت این برند می تواند زمینه ساز جذب سرمایه گذاری برای رونق صنعت فرش و گردشگری و توسعه صنایع پایین دستی معادن طلا و سنگ شود و تکاب را به یکی از مهمترین قطب ها و مقاصد گردشگری کشور تبدیل کند.

مکرمی اضافه کرد: با ثبت برند شهری «سنگ فرش طلا» از تابستان سال آینده جشنواره و نمایشگاه سالانه ای به همین نام در تکاب اجرا خواهد شد.

وی افزود: تخصیص اعتبار ویژه برای ثبت برند و برندسازی سه محصول عمده تکاب شامل سنگ، فرش دستباف و طلا در مقیاس جهانی و فراهم کردن زمینه برگزاری جشنواره بین المللی «سنگ فرش طلا» در این شهرستان در سال 1399 به منظور معرفی هرچه بهتر تکاب از مهمترین اهداف برنامه ثبت برند شهری به شمار می رود.

فرماندار تکاب با تاکید بر استفاده از ظرفیت های بالقوه برای توسعه این شهرستان، گفت: معرفی برند شهری مبتنی بر ظرفیت های خاص و منحصر بفرد اقتصادی و فرهنگی بوده و ثبت آن می تواند موجب شکوفا شدن استعدادهای این شهرستان در بخش های مختلف شود.

وی با بیان اینکه تاکنون نتوانسته ایم از ظرفیت های این شهرستان برای توسعه به خوبی بهره مند شویم، گفت: با خلاقیت، همدلی، عزم جدی و مدیریت قوی در بخش های مختلف و مشارکت و همراهی شهروندان می توانیم بسترهای مناسب برای توسعه تکاب را فراهم کنیم.

به گزارش ایرنا برندسازی شهری از روش هایی است که در مناطق مختلف دنیا بر اساس استعدادها، ظرفیت ها و مزیت های محلی به کار گرفته می شود تا با برجسته سازی بخش هایی از آنها به جذب سرمایه مالی، انسانی و گردشگری و استراتژی توسعه دست یابند.